KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Grupa I - 3 latki

 

Odział I pracuje od 6.15 do 16.15 

 

Wychowawczyniami są: pani Asia i pani Kamila
Pomaga im pani Dorotka i pani Agnieszka

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNEJ I OPIEKUŃCZEJ

Listopad 2020

Tematyka kompleksowa

  1. Kto ty jesteś? - Polak mały.
  2. Nazywam i radzę sobie ze swoimi emocjami.
  3. Prawa dziecka.
  4. Dbamy o swoje zdrowie.

 

Wiersz:

„Kto ty jesteś? - Polak mały”  

- Kto ty jesteś?
- Polak mały.

- Jaki znak twój?
- Orzeł biały.

- Gdzie ty mieszkasz?
- Między swemi.

- W jakim kraju?
 -W polskiej ziemi.

- Czym ta ziemia?
- Mą ojczyzną.

- Czym zdobyta?
- Krwią i blizną.

- Czy ją kochasz?
- Kocham szczerze.

- A w co wierzysz?
- W Polskę wierzę.

W. Bełza

 

„Kino w łazience”                                                                                                                                     

Jestem szczotka,
Jestem tuba
Pani tuba jest za gruba.
Jestem gruba, ale schudnę,

bo to wcale nie jest trudne.
Buzia sama się otwiera,
mycie zębów będzie teraz.
Będę myła zęby póty, aż umyję
w dwie minuty!
Teraz pora na mój występ.
Dam ci trochę wody czystej.
Wypłucz buzię, umyj szczotkę
i piosenki zanuć zwrotkę.
Szła szczoteczka do kubeczka,
do kubeczka szła ha, ha, ha
I cieszyła się wraz ze mną,
jak piosenka ta ha, ha, ha.
Kto zawsze, kto zawsze o zęby dba
ten uśmiech wesoły na twarzy ma.

Wanda Chotomska

 

Piosenka:

 

„Pan Listopad gra”

sł.Z.Holska-Albekier, muz. K.Kwiatkowska

1.Pan Listopad gra na basie:
dylu, dylu, bum!
Na jesiennym graniu zna się,
trawką dotknął strun.

Ref. Wesoło gra muzyka!
Pada deszcz.
Świerszcz za kominem cyka,
Tańcz, gdy chcesz!

2. Pan Listopad gra na bębnie:
bara, bara, bum!
Z deszczem puka równo pięknie
koncert daje nam.

Ref. Wesoło gra muzyka!
Pada deszcz.
Świerszcz za kominem cyka,
Tańcz, gdy chcesz!

3.Pan Listopad gra na flecie:
fiju, fiju, fju!
Z liści złotych ma berecik,
a kubraczek z nut.

Ref. Wesoło gra muzyka!
Pada deszcz.
Świerszcz za kominem cyka,
Tańcz, gdy chcesz!

 

„Kolorowe listki”

 ( sł. D. Jagiełło, muz. K. Jagiełło)

1. Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały,

kolorowe listki na wietrze szumiały.

Ref. Szu , szu, szu, szumiały wesoło

szu, szu , szu wirowały w koło. 

2. Kolorowe listki bardzo się zmęczyły,

kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.

Ref. Hop, hop, hop, tak sobie skakały,

hop, hop, hop, w koło wirowały.

3. Kolorowe listki spadły już na trawę,

kolorowe listki skończyły zabawę.

Ref. Cicho, sza, listki zasypiają,

cicho, sza, oczka zamykają.

 

Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego:

  1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka: 1) zgłasza potrzeby fizjologiczne, samodzielnie wykonuje podstawowe czynności higieniczne; 2) wykonuje czynności samoobsługowe; 3) spożywa posiłki z użyciem sztućców; 4) komunikuje potrzebę ruchu, odpoczynku; 5) uczestniczy w zabawach ruchowych; 6) inicjuje zabawy konstrukcyjne; 7) wykonuje czynności, takie jak: sprzątanie, używa chwytu pisarskiego podczas rysowania, kreślenia; II. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka: 2) szanuje emocje swoje i innych osób; 4) przedstawia swoje emocje i uczucia; 5) rozstaje się z rodzicami bez lęku; 6) rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nieprzyjemne; 7) szuka wsparcia w sytuacjach trudnych dla niego emocjonalnie; 8) panuje nad nieprzyjemną emocją, 9) wczuwa się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia; III. Społeczny obszar rozwoju dziecka: 1) przejawia poczucie własnej wartości, wyraża szacunek wobec innych osób; 2) odczuwa i wyjaśnia swoją przynależność do rodziny, grupy przedszkolnej; 3) posługuje się swoim imieniem, nazwiskiem; 4) używa zwrotów grzecznościowych; 8) obdarza uwagą inne dzieci i osoby dorosłe; 9) komunikuje się z dziećmi i osobami dorosłymi; IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka; 1) wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikatów pozawerbalnych i werbalnych; 5) odpowiada na pytania, opowiada o zdarzeniach z przedszkola, objaśnia kolejność zdarzeń w prostych historyjkach obrazkowych, układa historyjki obrazkowe, recytuje wierszyki; 7) słucha, odtwarza i tworzy muzykę, śpiewa piosenki, porusza się przy muzyce i do muzyki, 12) klasyfikuje przedmioty;19) podejmuje samodzielną aktywność poznawczą.

JĘZYK ANGIELSKI

Październik

słówka:
Apple – jabłko
Grapes – winogrona
Banana – banan
Cherries – wiśnie
Carrot – marchew
Plum - śliwka


Piosenka:


„Apples and bananas”
I like to eat, eat, eat apples and bananas.
I like to eat, eat, eat apples and bananas.
I like to eat, eat, eat apples and bananas.
I like to eat, eat, eat apples and bananas.
Now let’s make a long “a” sound… ay-ples and ba-nay-nays.
I like to ate, ate, ate ay-ples and ba-nay-nays.
I like to ate, ate, ate ay-ples and ba-nay-nays.
Let’s try a long “e” sound… ee-ples and ba-nee-nees.
I like to eat, eat, eat ee-ples and ba-nee-nees.
I like to eat, eat, eat ee-ples and ba-nee-