Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa I - 3 latki

 

Odział I pracuje od 6.45 do 15.45

 

Wychowawczyniami są: pani Ola i pani Edyta.
Pomaga im pani Dorotka i pani Lucynka.

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNEJ I OPIEKUŃCZEJ

Październik 2022

Tematyka kompleksowa:

1. Jesień w sadzie.
2. Jesień w ogrodzie warzywnym.
3. Kicia kocia – wprowadzenie.
4. Poznajemy Grecję.

WIERSZ:

„Owoce”
A. Łada-Grodzicka


Owoce są kolorowe i pachnące,
Mają w sobie witaminy i słońce.
Kto jada owoce każdego dnia,
Temu owoc zdrowie da.

 

„Wpadła gruszka do fartuszka”


Wpadła gruszka do fartuszka,
A za gruszką dwa jabłuszka,
Lecz śliweczka wpaść nie chciała,
Bo śliweczka niedojrzała.

 

PIOSENKA:

„Małe, czerwone jabłuszko”
D.K. Jagiełło

I. Małe, czerwone jabłuszko
tańczy dziś pod drzewem z gruszką.

Ref:
Za rączki się trzymają
i w koło obracają. x2

II. Małe, czerwone jabłuszko
tańczy dziś pod drzewem z gruszką.

Ref.
Jabłuszko podskakuje,
a gruszka przytupuje. x2

III. Małe, czerwone jabłuszko
tańczy dziś pod drzewem z gruszką.

Ref:
W rączki klaszcze jabłuszko
razem z dojrzałą gruszką. x2

IV. Małe, czerwone jabłuszko
tańczy dziś pod drzewem z gruszką.

Ref:
Biegną sobie dokoła,
jabłuszko gruszkę woła. x2


„Całuski” Klanza


1. Wesoło witamy, wesoło witamy
wszystkich was, wszystkich was.
Radośnie śpiewamy, radośnie śpiewamy
cały czas, cały czas.

Ciekawe ciekawe co robić będziemy,
co teraz co teraz dla was szykujemy / x2

Ref. Całuski, całuski
dzisiaj dla Was mamy
całuski, całuski damy wam.

2. Wesoło witamy, wesoło witamy
wszystkich was, wszystkich was.
Radośnie śpiewamy, radośnie śpiewamy
cały czas, cały czas.

Ciekawe ciekawe co robić będziemy,
co teraz co teraz dla was szykujemy / x2

Ref. Całuski, całuski
dzisiaj dla Was mamy
całuski, całuski damy wam.

 

 



 

Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego:

  1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka: 1) zgłasza potrzeby fizjologiczne, samodzielnie wykonuje podstawowe czynności higieniczne; 2) wykonuje czynności samoobsługowe; 3) spożywa posiłki z użyciem sztućców; 4) komunikuje potrzebę ruchu, odpoczynku; 5) uczestniczy w zabawach ruchowych; 6) inicjuje zabawy konstrukcyjne; 7) wykonuje czynności, takie jak: sprzątanie, używa chwytu pisarskiego podczas rysowania, kreślenia; II. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka: 2) szanuje emocje swoje i innych osób; 4) przedstawia swoje emocje i uczucia; 5) rozstaje się z rodzicami bez lęku; 6) rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nieprzyjemne; 7) szuka wsparcia w sytuacjach trudnych dla niego emocjonalnie; 8) panuje nad nieprzyjemną emocją, 9) wczuwa się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia; III. Społeczny obszar rozwoju dziecka: 1) przejawia poczucie własnej wartości, wyraża szacunek wobec innych osób; 2) odczuwa i wyjaśnia swoją przynależność do rodziny, grupy przedszkolnej; 3) posługuje się swoim imieniem, nazwiskiem; 4) używa zwrotów grzecznościowych; 8) obdarza uwagą inne dzieci i osoby dorosłe; 9) komunikuje się z dziećmi i osobami dorosłymi; IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka; 1) wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikatów pozawerbalnych i werbalnych; 5) odpowiada na pytania, opowiada o zdarzeniach z przedszkola, objaśnia kolejność zdarzeń w prostych historyjkach obrazkowych, układa historyjki obrazkowe, recytuje wierszyki; 7) słucha, odtwarza i tworzy muzykę, śpiewa piosenki, porusza się przy muzyce i do muzyki, 12) klasyfikuje przedmioty;19) podejmuje samodzielną aktywność poznawczą.

 

JĘZYK ANGIELSKI

Język angielski grupa I – we wrześniu nauczymy się:

  1.