CHMURKI
Odział III pracuje od 6.45 do 15.45
„Chmurki”
My jesteśmy „Chmurki” - maluszki kochane.
To jest nasza grupa oraz nasze panie.
Z kicią kocią poznajemy świat
Chociaż mamy kilka lat.
Do przedszkola przychodzimy
oraz pilnie się uczymy.
Bo chcemy by maluchy zmieniły się w zuchy.
Recytujemy wierszyki, śpiewamy piosenki.
Malujemy, tańczymy a nawet liczyć już umiemy.
Jeden, dwa, trzy, po angielsku one, two, three.
Na spacery wychodzimy, razem wspólnie się bawimy.
Pani czyta nam bajeczki by odeszły już smuteczki!
Wychowawczyniami są: pani Ola Ch. i pani Ania
Nauczyciel współorganizujący kształcenie: pani Ola P.
Pomaga im: pani Lucynka.
Plan Pracy dydaktyczno - wychowawczej i opiekuńczej
Luty 2025
Tematyka kompleksowa:
- Kraina lodu i śniegu.
- W świecie figur geometrycznych.
- Co wiemy o dinozaurach?
- Dbam o zdrowie
Wiersze:
“Warzywa”
Rzodkiew, rzepa oraz chrzan,
Wszystkie te warzywa znam.
Strażak chętnie zjada rzepę,
Która daje jemu krzepę.
Rzodkieweczkę jada Ewa,
Bowiem po niej pięknie śpiewa.
Chrzan to przysmak jest Mariusza,
Po nim raźniej się porusza.
Poznaj wszystkie te warzywa,
Niech codziennie ci przybywa:
Siła, humor oraz krzepa,
Którą daje chrzan i rzepa.
“Co robią pingwiny?”
Pingwiny w wodzie pływają,
Różne zabawy urządzają.
Pierwszy pingwin rybę ma,
Drugi na gitarze gra.
Trzeci śnieżne kule toczy,
Czwarty już do wody wskoczył.
Piąty tupie nogą prawą,
Szósty tęskni za zabawą.
Siódmy lubi głośno śpiewać.
Ósmy zaraz będzie ziewać.
A dziewiąty jest wesoły,
Piosenki:
“Kraina lodu”
1. Tam gdzie lodu jest kraina,
Żyje pingwinów rodzina
I tak sobie czasem myślę,
Może im szaliki wyślę.
Refren: Rękawiczki, czapki,
szale Nie chcą ich pingwiny wcale,
Lecz my nosić je musimy,
By nie marznąć w czasie zimy.
2. Foki cenią sobie chłody
I do zimnej skaczą wody,
Jest ich tyle, że nie zliczę,
Żadna nie ma rękawiczek.
Refren: Rękawiczki, czapki,
szale Fokom niepotrzebne wcale,
Lecz my nosić je musimy,
By nie marznąć w czasie zimy.
3. Biały miś się w śniegu tarza,
Zimy nawet nie zauważa,
Czapka by się mu przydała,
Ale moja jest za mała.
Refren: Rękawiczki, czapki,
szale Misiom niepotrzebne wcale,
Lecz my nosić je musimy,
By nie marznąć w czasie zimy.
4. Mors morsuje chętnie co dzień,
Potem sobie śpi na lodzie,
Nie zakłada nic ciepłego,
Więc żal trochę morsa tego.
Refren: Rękawiczki, czapki,
szale Morsom niepotrzebne wcale,
Lecz my nosić je musimy,
By nie marznąć w czasie zimy.
“Witaminki”
Spójrzcie na Jasia, co za chudzina.
Słaby, mizerny, ponura mina.
A inni chłopcy, silni jak słonie.
Każdy gra w piłkę, lepiej niż Boniek.
Dlaczego Jaś wciąż mizernieje?
Bo to gluptasek! Witamin nie je!
Witaminki, Witaminki.
Dla chłopczyka i dziewczynki.
Wszyscy mamy dziarskie minki, bo zjadamy witaminki!
Witaminki, witaminki.
Dla chłopczyka i dziewczynki.
Wszyscy mamy dziarskie minki, bo zjadamy witaminki!
Wiśnie i śliwki, ruda marchewka,
gruszka, pietruszka i kalarepka.
Kwaśne porzeczki, słodkie maliny,
to wszystko właśnie sa witaminy!
Kto chce być silny i zdrowy jak ryba,
musi owoce jeść i warzywa!
Witaminki, witaminki.
Dla chłopczyka i dziewczynki.
Wszyscy mamy dziarskie minki, bo zjadamy witaminki!
Witaminki, witaminki.
Dla chłopczyka i dziewczynki.
Wszyscy mamy dziarskie minki, bo zjadamy witaminki!
Bo zjadaaamy witaminki!
Mniam, mniam!!!!
Język angielski
1. Pets
2. In my bedroom
3. Ferie zimowe - przypomnienie wybranych zagadnień z I semestru
"I have a pet"
https://www.youtube.com/watch?v=pWepfJ-8XU0
I have a pet.
He is a dog.
And he says, "Woof, woof, woof, woof, woof. Woof woof."
I have a pet.
She is a cat.
And she says, "Meow, meow, meow, meow, meow. Meow meow."
I have a pet.
He is a mouse.
And he says, "Squeak, squeak, squeak, squeak, squeak. Squeak squeak."
Woof woof.
Meow meow.
Squeak squeak.
I have a pet.
He is a bird.
And he says, "Tweet, tweet, tweet, tweet, tweet. Tweet tweet."
I have a pet.
She is a fish.
And she says, "Glub, glub, glub, glub, glub. Glub glub."
I have a pet.
He is a lion.
And he says, "Roar, roar, roar, roar, roar. Roar roar."
Tweet tweet.
Glub glub.
ROAR!