SŁONECZKA
Odział III pracuje od 6.45 do 16.15
„Słoneczka”
Pięknie dziś Wszystkich witamy,
Słoneczka się nazywamy.
Wszechstronne talenty mamy,
w każdej dziedzinie je rozwijamy.
Słoneczka na nudę nie narzekają,
od samego rana tańczą i śpiewają.
Codziennie nowe zdobyte sprawności,
są dla Słoneczek źródłem radości.
Chętnie bajek wysłuchują
i w świat książek podróżują.
Wychodzą na spacery, gdy sprzyja pogoda
i zachwyca ich piękna przyroda.
Uśmiechem swoje Panie żegnają.
i kolejnego dnia radośnie je witają
Wychowawczyniami są: pani Magda i pani Marika
Nauczyciel współorganizujący kształcenie: pani Sylwia
Pomaga im: pani Anetka.
Plan pracy dydaktyczno - opiekuńczej i wychowawczej
Kwiecień 2024
Tematyka kompleksowa
1. Na wsi
2. Praca rolmka
3. Zdrowe odżywianie
4. Chronimy środowisko
Wiersz:
"Na podwórku koło bramy"
Hanna Łochocka
Na podwórku koło bramy
wiodą spory cztery mamy.
Każda woła, że jej dziecię
najładniejsze jest na świecie.
Mówi krowa: cielątko!
Mówi owca: jagniątko!
Mówi świnka: prosiątko!
A kobyłka: źrebiątko!
Lecz tymczasem dziatek czwórka
już wymknęła się z podwórka
i na łączce sobie hasa
w lewo, w prawo, hej hopsasa!
Podskakuje cielątko,
a tuż za nim jagniątko,
podryguje prosiaczek,
biega w kółko źrebaczek.
A z pobliskiej biegł zagrody
hałaśliwy kundel młody
i ogonem raźnie machał,
poszczekując: hau, hau, hau, hau.
Oj, umyka cielątko,
oj, umyka jagniątko,
oj, umyka źrebaczek,
a na końcu prosiaczek.
“Pomidor”
Jan Brzechwa
Pan pomidor wlazł na tyczkę
I przedrzeźnia ogrodniczkę.
Jak pan może,
Panie pomidorze?!
Oburzyło to fasolę:
— A ja panu nie pozwolę!
Jak pan może,
Panie pomidorze?!
Groch zzieleniał aż ze złości:
— Że też nie wstyd jest waszmości!
Jak pan może,
Panie pomidorze?!
Rzepa także go zagadnie:
— Fe! Niedobrze! Fe! Nieładnie!
Jak pan może,
Panie pomidorze?!
Rozgniewały się warzywa:
— Pan już trochę nadużywa.
Jak pan może,
Panie pomidorze?!
Pan pomidor, zawstydzony,
Cały zrobił się czerwony
I spadł wprost ze swojej tyczki
Do koszyczka ogrodniczki.
Piosenka:
"Wielkie sprzątanie"
sł. i muz. Joanna Bernat
1. W lesie na polanie
dziś ważne zebranie.
Wzięły się zwierzęta
za wielkie sprzątanie.
Ref.: Szu-szu-szu! Szu-szu-szu!
Pracujemy ile tchu!
Szu-szu-szu! Szu-szu-szu!
Zaraz czysto będzie tu!
2. Mrówki ze ślimaczkiem
sprzątają pod krzaczkiem,
a żabki z wiewiórką
w strumyku za górką.
Ref.: Szu-szu-szu!...
3. Zbierają sikorki
papierki i worki,
a maleńkie muszki
butelki i puszki.
Ref.: Szu-szu-szu!...
4. Kosy pogwizdują
i śmieci pakują,
a niedźwiadek z liskiem
sortują je wszystkie.
Ref.: Szu-szu-szu!...
5. A gdy posprzątały
ten list nam wysłały:
„Pamiętajcie dzieci,
by w lesie nie śmiecić!
"Rolnik sam w dolinie"
Rolnik sam w dolinie, rolnik sam w dolinie.
Hejże dzieci, hejże ha, rolnik sam w dolinie.
Rolnik bierze żonę, rolnik bierze żonę,
Hejże dzieci, hejże ha, rolnik bierze żonę.
Żona bierze dziecko, żona bierze dziecko.
Hejże dzieci, hejże ha, żona bierze dziecko.
Dziecko bierze kotka, dziecko bierze kotka.
Hejże dzieci, hejże ha, dziecko bierze kotka..
Kotek bierze myszkę, kotek bierze myszkę.
Hejże dzieci hejże ha, kotek bierze myszkę.
Myszka bierze serek, myszka bierze serek.
Hejże dzieci hejże ha, myszka bierze serek
Ser zostaje w kole, bo nie umiał w szkole
Tabliczki mnożenia, ani podzielenia.
Język angielski:
Język angielski grupa III – tematyka w kwietniu:
1. On the farm
2. My house
3. Let's recycle!
"Here on the farm"
"Baa, baa!” says the sheep.
“Baa, baa!” says the sheep.
Here on the farm, here on the farm.
Listen to the animals here on the farm.
“Oink oink?” says the pig.
“Oink oink?” says the pig.
Here on the farm, here on the farm.
Listen to the animals here on the farm.
“Moo, moo!” says the cow.
“Moo, moo!” says the cow.
Here on the farm, here on the farm.
Listen to the animals here on the farm.
“Cluck, cluck!” says the chicken.
“Cluck, cluck!” says the chicken.
Here on the farm, here on the farm.
Listen to the animals here on the farm.