Dotknij, poczuj, zobacz - Kropelki
„Dzień dinozaura” - (26 lutego)
„Dzień dinozaura” - (26 lutego)
W miesiącu lutym dzieci 6-letnie wykonały zadania z innowacji pedagogicznej. Pierwszym działaniem było przeprowadzenie doświadczenia chemicznego – ,,Kolorowy wulkan”, następnie dzieci wykonały z rolek papierowych i kolorowego papieru Dinozaury, które dodatkowo przyozdobiły mazakami według własnego pomysłu.
Grupa 6-latków w ramach „Światowego dnia wiedzy o pingwinach” przeprowadziła doświadczenia badawcze z kostkami lodu. Ponadto dzieci wykonały pracę plastyczno-techniczną: ,,Zaczarowana zagroda”, w której tworzyły zagrody ze styropianu i kubeczków, a także lepiły pingwiny z plasteliny.
Dzieci z grupy 6-latków w ramach projektu innowacji pedagogicznej w miesiącu grudniu brały udział w doświadczeniach z wodą - ,,Deszcz w słoiku”, a także uczestniczyły w zabawie z wodą pt. ,,Wodna niespodzianka” - praca z ręcznika papierowego i plastikowego talerzyka.
„Dzień buraka” - (24 listopada).
„Dzień buraka” - (24 listopada).
Dzieci z grupy IV w ramach innowacji obchodziły Dzień Buraka, tego dnia podczas zajęć wysłuchały treści wiersza pt. ,,Od buraka do lizaka”, układały chronologicznie ilustracje do wiersza, czytały globalnie wyraz ,,BURAK”. Dzieci rozmawiały o właściwościach odżywczych buraka.
„Światowy Dzień Drzewa” - (10 października).
„Światowy Dzień Drzewa” - (10 października).
Podczas wykonywania zadań z dni nietypowych ,,Światowy Dzień Drzewa” - sześciolatki tworzyły ,,Drzewko szczęścia” z szarego papieru oraz przeprowadziły eksperyment z szyszkami. Dzieci sprawdzały co się stanie z szyszką kiedy umieścimy ją w szklance z wodą.
„Pierwszy Dzień Jesieni” - (23 września).
„Pierwszy Dzień Jesieni” - (23 września).
Kropelki w ramach innowacji ,,Dotknij, poczuj, zobacz” w miesiącu (wrzesień) rysowały pastelami drzewa – barwy jesiennych drzew, a także wykonały jeża z masy solnej. Głównym celem zajęć było rozwijanie aktywności twórczej dzieci i ćwiczenie wyobraźni plastycznej oraz doskonalenie sprawności manualnych u dzieci.