"MYŚLĘ, POSZUKUJĘ, PROGRAMUJĘ" - INNOWACJA
„MYŚLĘ, POSZUKUJE, PROGRAMUJĘ“
Realizowana w ciagu roku innowacja miała za zadanie wprowadzić dzieci w świat kodowania, wspierając ich logiczne myślenie poprzez gry i zabawy. Głównym celem innowacji jest rozwijanie u wychowanków systemu wartości oraz uniwersalnych kompetencji, takich jak: logiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, czy umiejętność pracy zespołowej w sposób najbardziej przyjazny dzieciom: w zabawie, w ruchu, poprzez doświadczanie i eksperymentowanie. Dzieci z grupy 5 i 6-latków realizując zajęcia w ramach realizacji innowacji projektowali trasy przejścia, drogi dojścia do celu, układały różne przedmioty wg instrukcji literowo-cyfrowych, rozwiązywały sudoku. Ciekawym elementem kodowania okazały się dla dzieci jednorazowe, kolorowe kubeczki w 10 kolorach.
Na specjalnej macie układały kubeczki lub samoprzylepne karteczki wg kodów literowo-cyfrowych. Największym zainteresowaniem wśród dzieci cieszyły się roboty.
Przedszkolaki mogły oznaczyć kodami trasę przejazdu robota edukacyjnego Genibot, zaprogramować robota pszczółkę Beebota, który pokona trasę wyznaczoną według ich pomysłu zgodnie z ich warunkami. Wirtualna Mata do kodowania służyła dzieciom do dyktand graficznych, dzięki którym bardzo szybko poznały oraz utrwaliły wszystkie litery.
Nauka programowania cieszłą się wśród naszych przedszkolaków ogromnym zainteresowaniem. Dzieci z dużym zaangażowaniem uczestniczyły w zajęciach.
Programowanie to świetna zabawa dla naszych przedszkolaków, ale przede wszystkim to możliwość rozwijania kreatywnego myślenia, poszukiwanie różnorodnych rozwiązań postawionego problemu. To nauka współpracy w poszukiwaniu najlepszego rozwiązania.
To przede wszystkim atrakcyjna forma realizacji zadań przedszkola opisanych w podstawie programowej.