Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"MYŚLĘ, POSZUKUJĘ, PROGRAMUJĘ" - INNOWACJA

„MYŚLĘ, POSZUKUJE, PROGRAMUJĘ“

 

Realizowana w ciagu roku innowacja miała za zadanie wprowadzić dzieci w świat kodowania, wspierając  ich logiczne myślenie poprzez gry i zabawy. Głównym celem innowacji jest rozwijanie u wychowanków systemu wartości oraz uniwersalnych kompetencji, takich jak: logiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, czy umiejętność pracy zespołowej w sposób najbardziej przyjazny dzieciom: w zabawie, w ruchu, poprzez doświadczanie i eksperymentowanie. Dzieci z grupy 5 i 6-latków realizując zajęcia w ramach realizacji innowacji projektowali trasy przejścia, drogi dojścia do celu, układały różne przedmioty wg instrukcji literowo-cyfrowych, rozwiązywały sudoku. Ciekawym elementem kodowania okazały się dla dzieci jednorazowe, kolorowe kubeczki w 10 kolorach.
Na specjalnej macie układały kubeczki lub samoprzylepne karteczki wg kodów literowo-cyfrowych. Największym zainteresowaniem wśród dzieci cieszyły się roboty.
Przedszkolaki mogły oznaczyć kodami trasę przejazdu robota edukacyjnego Genibot, zaprogramować robota pszczółkę Beebota, który pokona trasę wyznaczoną według ich pomysłu zgodnie z ich warunkami. Wirtualna Mata do kodowania służyła dzieciom do dyktand graficznych, dzięki którym bardzo szybko poznały oraz utrwaliły wszystkie litery.

      Nauka programowania cieszłą się wśród naszych przedszkolaków ogromnym zainteresowaniem. Dzieci z dużym zaangażowaniem uczestniczyły  w zajęciach.

Programowanie to świetna zabawa dla naszych przedszkolaków, ale przede wszystkim to możliwość rozwijania kreatywnego myślenia, poszukiwanie różnorodnych rozwiązań postawionego  problemu. To nauka współpracy w poszukiwaniu najlepszego rozwiązania.
To przede wszystkim atrakcyjna forma realizacji zadań przedszkola opisanych w podstawie programowej.