Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"MYŚLĘ, POSZUKUJĘ, PROGRAMUJĘ" - INNOWACJA

„MYŚLĘ, POSZUKUJE, PROGRAMUJĘ“

 

Realizowana w ciagu roku innowacja miała za zadanie wprowadzić dzieci w świat kodowania, wspierając  ich logiczne myślenie poprzez gry i zabawy. Głównym celem innowacji jest rozwijanie u wychowanków systemu wartości oraz uniwersalnych kompetencji, takich jak: logiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, czy umiejętność pracy zespołowej w sposób najbardziej przyjazny dzieciom: w zabawie, w ruchu, poprzez doświadczanie i eksperymentowanie. Dzieci z grupy 5 i 6-latków realizując zajęcia w ramach realizacji innowacji projektowali trasy przejścia, drogi dojścia do celu, układały różne przedmioty wg instrukcji literowo-cyfrowych, rozwiązywały sudoku. Ciekawym elementem kodowania okazały się dla dzieci jednorazowe, kolorowe kubeczki w 10 kolorach.
Na specjalnej macie układały kubeczki lub samoprzylepne karteczki wg kodów literowo-cyfrowych. Największym zainteresowaniem wśród dzieci cieszyły się roboty.
Przedszkolaki mogły oznaczyć kodami trasę przejazdu robota edukacyjnego Genibot, zaprogramować robota pszczółkę Beebota, który pokona trasę wyznaczoną według ich pomysłu zgodnie z ich warunkami. Wirtualna Mata do kodowania służyła dzieciom do dyktand graficznych, dzięki którym bardzo szybko poznały oraz utrwaliły wszystkie litery.

      Nauka programowania cieszłą się wśród naszych przedszkolaków ogromnym zainteresowaniem. Dzieci z dużym zaangażowaniem uczestniczyły  w zajęciach.

Programowanie to świetna zabawa dla naszych przedszkolaków, ale przede wszystkim to możliwość rozwijania kreatywnego myślenia, poszukiwanie różnorodnych rozwiązań postawionego  problemu. To nauka współpracy w poszukiwaniu najlepszego rozwiązania.
To przede wszystkim atrakcyjna forma realizacji zadań przedszkola opisanych w podstawie programowej.