Realizacja projektu
Pies jest towarzyszem człowieka od zarania dziejów, jest jego przyjacielem. Dzieci bardzo chętnie bawią się pluszakami – psami, oglądają książeczki, opowiadają o swoich psach - sam projekt był efektem tych zainteresowań.
Pierwszym działaniem było opracowanie siatki tematycznej na podstawie, której szukaliśmy odpowiedzi i nowych wiadomości o naszych czworonożnych przyjaciołach. Został przygotowany kącik, w którym zgromadzone zostały artykuły potrzebne do pielęgnacji psa, figurki oraz książki w/w tematyce. Dzieci poznały budowę psa, rozpoznawały i nazywały rasy psów, zapoznały się z rolą psów w życiu człowieka. Dowiedziały się jak należy się opiekować zwierzęciem, tak aby mu nie zrobić krzywdy. Zdobywaniu wiedzy teoretycznej towarzyszyły nieustannie działania praktyczne. Ich zakres obejmował zróżnicowaną i wszechstronną aktywność dzieci: ruchową, plastyczno - techniczną, muzyczną, językową, czytelniczą, matematyczną i badawczą. Przebojem grupy stała się piosenka „Kundel bury”, a pies odgrywał główne role także w zabawach ruchowych i tematycznych. Mali konstruktorzy samodzielnie budowali budę dla psa wykorzystując figury geometryczne. Uwadze dzieci nie umknęły też psy porzucone. Dlatego zwróciliśmy się do rodziców o pomoc, by zebrać karmę dla schroniska gdzie przebywają bezdomne zwierzęta.
Oczywiście najwięcej emocji wywołało spotkanie z bohaterem naszego projektu – psem – Luna – jamnik. Każdy chciał dotknąć psa i przytulić, ale przypomnieliśmy sobie zasady bezpiecznego obchodzenia się ze zwierzęciem. Dzieci zaangażowały się w tematykę zajęć z chęcią i dużym zainteresowaniem brały udział we wszystkich działaniach.