Zajęcia otwarte w gr.IV
Zajęcia otwarte to forma umożliwiająca rodzicom zaobserwowanie swojego dziecka w czasie zajęć i zabaw w grupie rówieśniczej. Wtedy to mają możliwość zapoznania się z osiągnięciami swojej pociechy oraz zachowaniem w czasie zajęć dydaktycznych. Mogą porównywać stopień rozwoju swojego dziecka z jego rówieśnikami. Zajęcia takie umożliwiają również poznanie metod i form w stosowanych w pracy przez nauczyciela.
We wtorek 04.06.2019r. w grupie dzieci sześcioletnich odbyły się zajęcia otwarte dla rodziców. Ich temat brzmiał: „Gdzie spędzamy wakacje?” – utrwalenie wiadomości z zakresu gotowości szkolnej. Celem zajęcia było poznanie miejsc letniego wypoczynku, wzbogacanie wiedzy ogólnej na temat Polski, zaprezentowanie umiejętności z zakresu gotowości szkolnej. Na początku wszyscy przywitaliśmy się zabawą „Hej, cześć jak się masz?”. Wstępem do zajęć było rozwiązanie krzyżówki z hasłem: „Wakacje”. Następnie dzieci wypowiadały się na temat: gdzie można spędzić wakacje i dokąd one wyjeżdżają w czasie letniego wypoczynku. Do następnej zabawy z pałeczkami wg. metody aktywnego słuchania muzyki zaprosiliśmy rodziców. Wymagała ona umiejętności współpracy i szybkiej reakcji. Sześciolatki poradziły sobie doskonale i wykazały się dużą wiedzą podczas pracy w grupach z mapę Polski. Swoje umiejętności z zakresu czytania przedszkolaki mieli okazję zaprezentować w czasie zabawy „Wizytówki” w oparciu o „Odimienną metodę I. Majchrzak. Kolejne zadanie wymagało od dzieci koncentracji uwagi, znajomości liter oraz odpowiedniego tempa pracy. Miały one ułożyć wyrazy i dopasować je do odpowiednich ilustracji. Wszyscy poradzili sobie doskonale. Następna była zabawa muzyczno-ruchowa „Wesoły pociąg”. Nasi milusińscy musieli szybko reagować na odpowiedni sygnał. Umiejętności z zakresu kompetencji matematycznych rodzice mogli zaobserwować w czasie rozwiązywania działań. Zadanie nie sprawiło dzieciom żadnych trudności i szybko uzyskały końcowy efekt. Dużo uśmiechu na twarzach wywołała zabawa z folią malarską „Szum morskich fal”. Reagowały one odpowiednio na zmianę tempa w muzyce.
Sześciolatki na zajęciach były aktywne, zaangażowane oraz otwarte na nowe wyzwania.
Była to doskonała okazja do zaprezentowania rodzicom umiejętności dzieci z różnych obszarów. Mogli oni poznać ich poziom przygotowania do podjęcia nauki szkolnej oraz zaobserwować zachowanie pociechy na tle grupy.
Serdecznie dziękujemy rodzicom za liczne przybycie i zainteresowanie oraz docenienie naszych działań dydaktyczno-wychowawczych.