Zajęcia otwarte w grupie 3,4,5-latków
Zajęcia otwarte to forma zajęć umożliwiająca rodzicom obserwowanie swojego dziecka podczas pracy i funkcjonowania w grupie rówieśniczej. Rodzice mają możliwość zaobserwowania postępów, jakie poczyniły ich pociechy od początku roku szkolnego oraz ich zachowania w czasie zajęć dydaktycznych. Mogą porównywać stopień rozwoju swojego dziecka z jego rówieśnikami. Zajęcia takie umożliwiają również zapoznanie się ze sposobem pracy nauczyciela danej grupy.
W środę 14 czerwca w grupie 3,4,5-latków odbyły się zajęcia otwarte dla rodziców. Przedszkolaki z niecierpliwością oczekiwały wizyty swoich rodziców, a podczas zajęć każdy starał się zaprezentować jak najlepiej. Dzieci miały do wykonania przeróżne zadania z edukacji matematycznej w oparciu o metody E. Gruszczyk-Kolczyńskiej i E. Zielińskiej „Dziecięca matematyka”.
Zajęcia rozpoczęły się zabawą integracyjną M. Kluzy pt. ,,Dzień dobry przywitamy się wesoło”, a następnie przedszkolaki po wysłuchania krótkiego wiersza pt. „Pranie Julka” udzielali odpowiedzi na pytania stawiane przez nauczyciela dotyczące treści wiersza. Kontynuacją tego utworu było „Matematyczne pranie”, czyli zabawa matematyczna, podczas której każde dziecko samodzielnie układało rytmy. Celem tejże zabawy było skupianie uwagi na rytmach, wychwytywanie powtarzających się sekwencji i kontynuowanie ich. Wiele pozytywnych emocji wzbudziła wśród dzieci i ich rodziców zabawa muzyczno-ruchowa pt. ,,Praczki”. Kolejnym zadaniem postawionym przez nauczyciela było odgadywanie zagadek słownych dotyczących zjawisk atmosferycznych występujących w lecie. Dzieci wymieniały, przeliczały i klasyfikowały niektóre czynniki pogodowe, następnie wskazywały te, które korzystanie wpływają na suszenie ubrań. Dalszą część zajęć wypełniła zabawa ruchowa ,,Błyskawica, grzmot”, podczas której wszyscy zgromadzeni doskonale się bawili. Zakończeniem zajęć była praca przy stoliku - wykonanie karty pracy, rysowanie szlaczków po śladzie (łączenie kropek), czyli doskonalenie sprawności grafomotorycznej.
Dzieci chętnie i aktywnie uczestniczyły w proponowanych formach działalności, dając wyraz swojemu zainteresowaniu i zaangażowaniu w działanie.